طلوع دیگر

به امید روزی که طلوع با حضور تو رخ دهد

طلوع دیگر

به امید روزی که طلوع با حضور تو رخ دهد

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

نصب العینی از جنس قرائت

جمعه, ۲۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۵۸ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و الحمدلله ربّ العالمین

من با هر با خواندن تو  شکاف برمی دارم  و وسعت وجود می یابم و تمام وجودم به اذن و اراده تو سجده می شود. سجده ای که تجلی ظرف وجودی من است برای لبریز شدن از تمام سختی هایی که مرا به ملاقات تو برساند. ملاقاتی که مرا مسرور از اهلی می کند  که با تو تعریف می شود.

من هر روز و هر ساعت و هر لحظه با محاسبه خود فریادی می شوم تا بدانم که تو بینای منی و هر لحظه من تسلیمی است برای تصدیق حقیقت تو

شفق و لیل و قمر جلوه ظرف وجودی من است که تمام نداشته هایم را جمع می کنم و می خواهم تجلی نور تو باشم تا طبقی در طی طبقی دیگر به تو برسم

پروردگارا  تو می دانی که ظرف وجودم تهی از تجلی ایمانی است که نصب العین تمام لحظه هایم باشد اما تمام نداشته هایم را متجلی می کنم به قرائت قرآن و همه وجودم می شود تلاش برای سجده ای که تجلی ایمان و عمل صالح باشد

مشقی از ختم مفهومی دوشنبه ها. سوره مبارکه انشقاق
  • کاظم لو

نظرات  (۲)

بسم الله
اول نظر خواهرانه مان:
دوست داشتم چون حقیقی بود و معنای حقیقی را آن هایی می فهمند که قواعد بازی را می شناسند. ساده و سرراست، یک آرزوی نزدیک و دوست داشتنی که لایقش هستی
و اما نظر جدیتمان:
چرا نتیجه شکاف برداشتن می شود سجده؟ بعد از آن نیز ارتباط قسم های شفق و لیل و قمر با جمع کردن نداشته ها چیست؟ من که سرکلاس بودم متوجه می شوم، اما همه که نبودند!
جمله آخر هم خیلی خوب است اما کاش با همان سیاق ادبی بقیه متن نوشته می شد.
قول می دهم دفعه بعد فقط نظر خواهرانه ام را بگذارم


پاسخ:
در مورد نظر خواهرانه لطف دارید
در مورد نظر جدی تان
باید عرض کنم که چرای آن دیگر می شود تدبر در سوره و بنده از این زاویه تمثیل گرفتم. 
در مورد جمله آخر کاش بیشتر توضیح می دادی.
لطفا به قولت عمل نکن. زیرا که در انتقادهاست که آدم رشد می کند
  • کاظم رجبعلی
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    بسیار خوشحالم که بین وبلاگ و درک علمی تان از قرآن ارتباط برقرار کردید کارتان شبیه آبیاری باغ است اگر راه آب باز کنید هرجایی آباد می شود از جمله این وبلاگ خرش خسته می شوند
    در ضمن وقتی می نویسید میهمان زیاد می شود وقتی ننویسید هی میهمان ها می آیند می بینند خبری نیست کلاً عادت می کنند پیش خودشان حساب می کنند باز هم خبری نیست پس بین مدت زمان تا مطلب بعدی ملاحظه مردم را هم بکنید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی